Lubuskie ma nową strategię - Duszek Lubuszek rusza z odsieczą!
Jedno jest pewne urzędnikom odpowiedzialnym za strategię marki województwa lubuskiego nie brakuje poczucia humoru. Oto po roku wytężonej pracy kabareciarza Janusza Rewersa w nowej roli dyrektora w urzędzie marszałkowskim z gabinetu odpowiedzialnego za promocję wyłania się „Duszek Lubuszek”. Pomysł Rewersa spotkał się z ostrą krytyką radnych wojewódzkich oraz internautów, którzy sądząc po sekcji komentarzy w mediach społecznościowych na widok duszka, na prawdę się przerazili:
- O w mordę duszek świntuszek – napisał pan Rafał
- Co za oszołomstwo – to komentarz Pana Mariusza
- Się Rewers urządził za publiczna kasę...głupi naród - napisał pan Wojciech
- Duszek Lubuszek pasuje do Rewersa. Świdnica rządzi - pisze Rafał
Sprawę drogiej promocji opisuje Gazeta Lubska. Według informacji przekazanych przez dyrektora Rewersa, maskotka będzie częścią kampanii. Kolejnym elementem będzie książeczka, w której znajdą się teksty Artura Andrusa, kabareciarza. Teksty mają zapraszać turystów do odwiedzania niekomercyjnych zamków i pałaców w Lubskiem. Na końcowe efekty musimy poczekać do wiosny.
Jakie są pozostałe sukcesy Rewersa w fotelu dyrektora? Sam Rewers zapewnia, że w ostatnim roku w lubuskim pojawiło się o 15 winnic więcej. Ale jak trafnie zauważa redakcja Gazety Lubuskiej trudno przypisać zasługi za to samemu departamentowi. Tutaj sytuacja wygląda raczej odwrotnie. Winnice powstały i są zbawieniem dla marszałkowskiej promocji, bo po prostu można o czymś mówić i się chwalić dorobkiem.
Aleksandra Mrozek, radna Sejmiku Lubuskiego z Samorządowego Lubuskiego wiele razy podnosiła sprawy promocji turystycznej regionu podczas obrad radnych. Niestety zarząd województwa nie reagował. Jak podkreśla radna w rozmowie z redakcją GL w regionie brakuje poważnej spójnej oferty turystycznej, która może być magnesem na turystów.
Cytowany przez Gazetę Lubuską radny PiS Kazimierz Ławiński, negatywnie ocenia promocyjne działania urzędu marszałkowskiego. W jego opinii za pieniądze na promocję regionu urządza się promocję polityczną działaczy Platformy Obywatelskiej.
W tym roku na promocję regionu zaplanowano w budżecie województwa blisko 30 milinów złotych.
wzg na podstawie Gazety Lubuskiej i komentarzy na facebooku