Powalczymy o nowych inwestorów
fot. Bartosz Mirosławski UM
Tweet
- Powalczymy o nowych inwestorów. Staramy się o stworzenie nowego obszaru inwestycyjnego dla nowoczesnych technologii – Zielona Góra S3 (ok.360 ha). Chcemy tu powołać m.in. Europejskie Centrum Elektromobilności - mówi Dariusz Lesicki, zastępca prezydenta
Miasta Zielona Góra ds. gospodarczych.
- Jakie branże królują w zielonogórskim biznesie?
- Nasza siła to lokalni przedsiębiorcy ze światowymi markami. Wiodące branże są związane z elektromobilnością, informatyką , przetwórstwem drewna, motoryzacją elektroniką oświetleniem, oraz dynamicznie rozwijająca się branża e-commerce.
- Jakie są atuty Zielonej Góry? Dlaczego warto tu inwestować?
- Mamy wykwalifikowaną kadrę i inwestujemy w przyszłościowe miejsca pracy. Stawiamy na ścisłe współdziałanie biznesu z edukacją. Na Uniwersytecie Zielonogórskim i szkołach średnich kształcimy przy współpracy z przedsiębiorcami. Dzięki temu młodzi ludzie, który stawiają pierwsze zawodowe kroki, mają szansę nawiązać kontakty z firmami działającymi aktywnie na rynku.
- W strefach przemysłowych zrobiło się ciasno. Jest jeszcze miejsce dla nowych inwestorów?
- Strefa w Nowym Kisielinie, Strefa Aktywności Gospodarczej („przy trasie Północnej”) i tereny inwestycyjne w Przylepie są już prawie zapełnione, ale mamy apetyt na więcej. Powalczymy o nowych inwestorów. Staramy się o stworzenie nowego obszaru inwestycyjnego dla nowoczesnych technologii – Zielona Góra S3 (ok.360 ha). Chcemy tu powołać m.in. Europejskie Centrum Elektromobilności. Bliskość niemieckiej granicy, za którą powstają fabryki pojazdów elektrycznych, generuje duże zainteresowanie podwykonawców terenami w okolicach Zielonej Góry. Inwestorzy oczekują rozwiązań, które umożliwią im zakup gruntu, dostęp do wyspecjalizowanej kadry oraz dobrej infrastruktury technicznej i mieszkaniowej. Jesteśmy w stanie to wszystko im zapewnić.
- Od niedawna urząd miasta ma konto na popularnym serwisie społecznościowym LinkedIn. Z założenia portal ma służyć zbudowaniu sieci kontaktów biznesowych. Jaki widzi Pan potencjał Zielonej Góry?
- To gospodarcza wizytówka miasta i zarazem skuteczne narzędzie informacyjne dla potencjalnych inwestorów. Chcemy pokazywać tu potencjał lokalnych firm, które z powodzeniem funkcjonują w Zielonej Górze. To platforma, gdzie będzie można zobaczyć dlaczego warto inwestować w Zielonej Górze, do czego zachęcam.
- Dziękuję za rozmowę.
Agnieszka Hałas