Duże ronda do przebudowy. Na Batorego i Sulechowskiej sygnalizacja jak na rondzie PCK!

Na Osiedlu Czarkowo trwa budowa Zespołu Edukacyjnego, niebawem rozpocznie się też kolejna ważna inwestycja realizowana przez miasto, czyli budowa wielofunkcyjnego kompleksu rekreacyjno-sportowego. Na Czarkowie mieszka blisko 4 tys. zielonogórzan. Osiedle rozrasta się w ekspresowym tempie, a warto dodać, że za Auchan również powstaje nowe osiedle. Jak miasto rozwiąże komunikację w tych miejscach? Tam tworzą się korki – sygnalizuje pan Bartosz, słuchacz audycji „Prezydent na 96 fm”. Na pytanie w audycji „na żywo” odpowiedział Krzysztof Kaliszuk, zastępca prezydenta miasta.
– Mamy cztery rozwiązania tej sytuacji. Pierwsze to budowa obwodnicy południowej, która odciążyła już Trasę Północną, bo wyprowadziła ruch samochodów ciężarowych. Drugie to budowa obwodnicy zachodniej, która spowoduje, że na Trasie Północnej zmniejszy się ruch osobówek. Trzecie to przebudowa ronda Batorego oraz Rady Europy. Będą one przebudowane w taki sposób jak rondo PCK, czyli wraz z sygnalizacją świetlną, bo to zwiększy przepustowość przynajmniej dwukrotnie. Ostatni krok to estakady nad newralgicznymi rondami – wyliczył Kaliszuk. - Ze wszystkimi rozwiązaniami jesteśmy gotowi! Kończymy odbudowę wiaduktów na Zjednoczenia i bierzemy się za kolejne inwestycje – dodał.
Czy wprowadzenie sygnalizacji na rondzie Stefana Batorego i Rady Europy to dobry pomysł?
- Gdy porównamy jakie korki tworzą się na rondzie Stefana Batorego, jadąc Trasą Północną, a jakie na głównym skrzyżowaniu Zielonej Góry, czyli rondzie PCK to widać jak na dłoni, że w centrum Zielonej Góry tych korków praktycznie nie ma – wyjaśnił Kaliszuk.
- Pozyskaliśmy już środki na przebudowę skrzyżowań i będziemy to realizować w ciągu najbliższych dwóch lat. Natomiast docelowo po tym jak wybudujemy wiadukty na Zjednoczenia — a to zakończy się pod koniec 2026 roku — bierzemy się za budowę estakad wzdłuż Trasy Północnej nad rondem Stefana Batorego i Rady Europy — dodał.
(łc)