Obwodnica Zachodnia: Dyskusja jest ważna - pierwsze spotkanie konsultacyjnie w Płotach [ZDJĘCIA]
fot. Bartosz Mirosławski
Tweet
Dzisiaj w Płotach odbyły się konsultacje społeczne dotyczące planowanej budowy zachodniej obwodnicy Zielonej Góry. – Dyskusja jest ważna, cieszę się, że mieszkańcy tak licznie się stawili – podkreśla Leszek Nojszewski, sołtys Płot.
Spotkanie dotyczące nowej drogi wzbudziło bardzo duże zainteresowanie wśród mieszkańców, w sali Wiejskiego Domu Kultury w Płotach nie sposób było znaleźć wolnego miejsca. Nic w tym dziwnego, budowa zachodniej obwodnicy Zielonej Góry to potężna inwestycja, która na pewno wpłynie na życie wielu osób z naszego regionu. W rozmowach ze strony miasta brał udział m.in. wiceprezydent Krzysztof Kaliszuk, Krzysztof Staniszewski, z departamentu zarządzania drogami, ale również przedstawiciele konsorcjum biur inżynieryjnych z firm Damart oraz Olpro, którzy zaprezentowali i omówili trzy warianty planowanej trasy.
- Tak naprawdę rozmawiamy o obwodnicy dla miejscowości Płoty, Przylep oraz Czerwieńsk – podkreślał Kaliszuk. – Chciałbym przy okazji sprostować informacje, które pojawiły się w niektórych mediach dotyczące błędnych rozwiązań planowanej trasy wchodzących w konflikt z modernizacją linii kolejowej, które przeprowadza PKP. Takich przeszkód nie ma, nie będą też potrzebne żadne odstępstwa w planach budowlanych – zaznaczył wiceprezydent Zielonej Góry.
O co pytali sami mieszkańcy? O odległości konkretnych wariantów drogi do zabudowań, ale też np. o ścieżkę rowerową pomiędzy Płotami a Przylepem. – Zapewniam, że taka ścieżka powstanie – podkreślał Kaliszuk. Kiedy? – Zielona Góra współtworzyła trasy rowerowe m.in. w gminie Zabór czy Czerwieńsk. Teraz w nowej perspektywie finansowej UE postaramy się zdobycie kolejnych funduszy na ten cel – zapowiedział wiceprezydent.
Na spotkaniu padło także pytanie, dlaczego, żaden z wariantów drogi nie biegnie przez teren byłych zakładów mięsnych w Przylepie. – To teren prywatny mający funkcje przemysłowe. Ewentualne odszkodowania i rekompensaty byłby niemożliwe do udźwignięcia dla miasta – wyjaśniał Kaliszuk.
Przedstawiciele biur inżynieryjnych zwrócili także uwagę, że jeden z wariantów przebiega przez tereny leśne, które są bardzo cenne ze względu na występowaniu w tym miejscu m.in. populacji żurawi oraz innych gatunków zwierząt. – Jako biolog uważam, że to byłoby bardzo niekorzystne, powinniśmy chronić naszą przyrodę – podkreślała na gorąco pani Elżbieta, mieszkanka Płotów.
Panu Karolowi najbardziej podobało się rozwiązanie z wiaduktem bezkolizyjnym. – Bezpieczeństwo jest bardzo ważne. Przyszedłem na spotkanie spóźniony, ale uważam, że dyskusja jest ważna, bo ludzie są w tej kwestii podzieleni, a nastroje burzliwe – zauważa mężczyzna. W spotkaniu brał udział także Jan Dobrychłop, radny Czerwieńska. – Liczyłem, ile samochodów w szczytowych godzinach przejeżdża przez Płoty. Ta liczba dochodziła czasami nawet do 400. Dlatego uważam, że budowa obwodnicy jest bardzo potrzebna – twierdzi nasz rozmówca.
Sołtys miejscowości cieszy się, że doszło do takiego spotkania, że wzięła w nim udział duża liczba mieszkańców. - Dyskusja jest ważna, musimy wyjaśnić wszystkie wątpliwości – podkreśla Leszek Nojszewski.
View the embedded image gallery online at:
https://wiadomoscizg.pl/inwestycje/obwodnica-zachodnia-dyskusja-jest-wazna-pierwsze-spotkanie-konsultacyjnie-w-plotach-zdjecia#sigProId0949db877d
https://wiadomoscizg.pl/inwestycje/obwodnica-zachodnia-dyskusja-jest-wazna-pierwsze-spotkanie-konsultacyjnie-w-plotach-zdjecia#sigProId0949db877d
wzg/um